Betrouwbaar Bereikbaar Jong Gezellig

Algemene voorwaarden Vriendendienstje

  1. Definities
    1. Account: Het online account dat een Gebruiker bij Vriendendienstje aanmaakt om gebruik te maken van de Diensten.
    2. Advertentie: Een advertentie die de Opdrachtgever op het Platform plaatst of anderszins via het Platform verstuurt, waarin een Klus wordt aangeboden voor een Vriend.
    3. Algemene Voorwaarden: De algemene voorwaarden die in dit document zijn opgenomen en die door Vriendendienstje worden gehanteerd bij de verlening van haar Diensten, gedateerd 21 mei 2024 en zoals deze van tijd tot tijd worden aangepast, gewijzigd en/of vervangen.
    4. Bemiddelingskosten: Kosten die door Vriendendienstje worden gemaakt en worden ingehouden van de via het Platform aan de Vriend betaalde prijs die volgt uit de Offerte.
    5. Diensten: Alle diensten die door Vriendendienstje worden aangeboden, waaronder het aanbieden van het Platform, en alle overeenkomsten die Vriendendienstje aangaat in het kader van en voor het gebruik van het Platform en het verlenen van de diensten.
    6. Gebruiker: De gebruiker van het Platform, waaronder begrepen Opdrachtgevers en Vrienden.
    7. Offerte: Een door de Vriend opgesteld overzicht waarin een prijsindicatie wordt gegeven om de Klus uit te voeren en welke aan de Opdrachtgever wordt verstuurd ter aanvaarding.
    8. Klus: Een door de Opdrachtgever aan een Vriend gegeven (potentiële) klus middels een Advertentie via het Platform voor hulp- en onderhouds- en kluswerkzaamheden.
    9. Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon die een Klus verstrekt via het Platform.
    10. Overeenkomst: De overeenkomst tussen een Gebruiker en Vriendendienstje ten behoeve van de Diensten.
    11. Overmacht: Niet-toerekenbare tekortkoming of overige zwaarwegende redenen aan de zijde van één of meerdere Partijen toeleveranciers en/of andere derden waarvan Vriendendienstje of Partijen gebruik van maken waaronder wordt verstaan natuurrampen, stakingen, overheidsmaatregelen, diskwalificatie, burger opstand, onrusten, oorlog, oproer, mobilisatie, binnen- en buitenlandse onlusten, brand, inbraak, explosie, ongevallen uitval of storingen van elektriciteit, internet- of telefoonverbindingen, sabotage, import- en export belemmerende maatregelen natuurverschijnselen, (natuur)rampen zoals storm, overstromingen, aardbevingen, mist of het in beslag nemen van materialen en of manschappen voor nationaal gebruik.
    12. Partij: De Opdrachtgever, of de Vriend of Vriendendienstje.
    13. Partijen: De Opdrachtgever, de Vriend en Vriendendienstje tezamen.
    14. Platform: De website vriendendienstje.nl en/of de Vriendendienstje-app waarop Opdrachtgevers en Vriends met elkaar in contact kunnen voor de uitvoering van één of meerdere Klussen.
    15. Vriend: De natuurlijke of rechtspersoon die zich door middel van het Platform beschikbaar stelt voor het verrichten van een Klus en/of die reageert op één of meerdere Klussen.
    16. Vriendendienstje: Vriendendienstje als vennootschap onder firma gevestigd te Trouwlaan 150, 5021WP in Tilburg met registratienummer 91262739 in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.
    17. Werktermijn: De door de Gebruikers met elkaar afgestemde termijn die nodig wordt geacht om de Klus afgerond te hebben.
  2. Toepasselijkheid
    1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de Diensten. Door gebruik te maken van de Diensten is er sprake van een Overeenkomst en aanvaarden Gebruikers deze Algemene Voorwaarden die op de Diensten van toepassing zijn.
    2. Algemene voorwaarden van een Gebruiker die van toepassing zijn op Vriendendienstje of het gebruik van de Diensten worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
    3. Afspraken die afwijken van de Overeenkomst en/of de Algemene Voorwaarden die daarop van toepassing zijn, zijn enkel geldig indien deze schriftelijk door Vriendendienstje zijn bevestigd.
  3. Offerte en Overeenkomst
    1. Vriendendienstje is geen partij bij de overeenkomst die tussen een Opdrachtgever en een Vriend tot stand komt. Een Opdrachtgever en een Vriend dienen onderlinge geschillen zelf samen op te lossen, waarbij Vriendendienstje, op verzoek van een van de partijen, een bemiddelende rol kan spelen.
    2. Vriendendienstje draagt geen verantwoordelijkheid voor Gebruikers om te voldoen aan hun verplichtingen aan elkaar, waaronder begrepen maar niet uitsluitend, het voldoen aan enige betalingsverplichting, de juiste uitvoering van de te verrichten werkzaamheden en het voldoen aan de kwaliteitseisen.
    3. Vriendendienstje staat niet in voor de kwaliteit of conformiteit van via het Platform verhandelde producten en diensten, en geeft daarover geen enkele garantie.
    4. Naar aanleiding van de Advertentie zal een Vriend een Offerte digitaal via het Platform aan de Opdrachtgever versturen.
    5. De Offerte zal in beginsel gebaseerd zijn op een uurtarief, tenzij de aard van de Klus anders vergt en hier overeenstemming over bestaat tussen Gebruikers.
    6. Voor een Klus waarbij er een uurtarief wordt gehanteerd geldt dat er voor het eerste half uur geen kosten in rekening worden gebracht en de minimale afname bij een Klus één (1) volledig uur betreft.
    7. De Opdrachtgever dient in de Advertentie in ieder geval het volgende aan te duiden:
      1. Een omschrijving van de specifieke werkzaamheden;
      2. de locatie waar de Klus uitgevoerd zal moeten worden;
      3. de Werktermijn; en
      4. of er geschikt gereedschap reeds aanwezig is op de werklocatie of dat de Vriend deze dient mee te nemen. Indien de Vriend wordt verwacht gereedschap mee te brengen dan wordt dat tegen kostprijs (voor huur) doorberekend en kan de Vriend daar bovenop tevens een toeslag (ad €10,-) voor de logistiek en administratie voor in rekening brengen;
      5. Indien van toepassing, welke materialen reeds aanwezig zijn op de werklocatie die de Vriend kan gebruiken voor de Klus;
    8. Wijzigingen op de Offerte dienen schriftelijk en via het Platform tussen de Gebruikers overeengestemd te worden.
  4. Gebruik Platform
    1. Bij het gebruik van het Platform dienen de Gebruikers een Account aan te maken en zich te houden aan wet- en regelgeving en deze Algemene Voorwaarden.
    2. Alle inhoudelijke informatie op het Platform in Advertenties en berichten van Gebruikers is afkomstig van de Gebruikers zelf. De Gebruikers zijn en blijven te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van deze informatie.
    3. Vriendendienstje draagt voor de inhoud van Advertenties, Offertes of welke communicatie tussen Gebruikers dan ook geen enkele verantwoordelijkheid.
    4. Gebruikers dienen hun hoedanigheid (zakelijk of particulier) en persoonlijke (contact)gegevens of bedrijfsgegevens correct door te geven en ervoor te zorgen dat deze juist en actueel zijn.
    5. Zijn er wettelijke (informatie)verplichtingen van toepassing, dan moet een Gebruiker zich daaraan houden. Is Vriendendienstje wettelijk verplicht een Gebruiker te identificeren of aanvullende (bedrijfs- of contact)informatie op te vragen, bijvoorbeeld vanwege belastingwetgeving, dan is de Gebruiker verplicht de informatie onverwijld te verstrekken.
    6. Gebruikers zullen geen inhoud plaatsen of berichten versturen met een inhoud en/of ten behoeve van enige doeleinden waarvoor de Diensten kennelijk niet bedoeld zijn en zal zich onthouden van het versturen van ongewenste en/of ongevraagde berichten.
    7. Voor het melden van een illegale en inbreukmakende Klus, beledigende inhoud, oplichting en andere problemen verzoekt Vriendendienstje de Gebruikers een melding daarvan te doen via claims@vriendendienstje.nl .
    8. De Diensten van Vriendendienstje zijn slechts toegankelijk voor minderjarigen indien zij daarvoor toestemming hebben gekregen van hun wettelijke vertegenwoordiger of het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat een bepaalde minderjarige van deze leeftijd de betreffende handeling zelfstandig verricht.
    9. De onderstaande gegevens mogen in ieder geval niet op het Platform worden geplaatst door een Gebruiker:
      1. Inhoud die in strijd is met enige van toepassing zijnde wet- of regelgeving of met deze Algemene Voorwaarden;
      2. inhoud die verwijst naar het verrichten van illegale diensten of diensten die op enige wijze schade kunnen veroorzaken aan eigendom van anderen;
      3. inhoud waarmee inbreuk wordt gemaakt op intellectuele eigendomsrechten, privacyrechten of waarmee andere rechten van Vriendendienstje of derden worden geschonden;
      4. inhoud die naar de mening van Vriendendienstje ongepast is, of in strijd is met de goede zeden, gewelddadig is of oproept tot geweld of haat tegen een ander of anderen;
      5. inhoud waarin op enige wijze melding wordt gemaakt dan wel wordt verwezen naar een andere, met Vriendendienstje of het Platform concurrerende of vergelijkbare dienstverlening, website of platform;
      6. een Advertentie die ten doel heeft het (in)direct promoten van een onderneming anders dan Vriendendienstje; en/of
      7. inhoud die afkomstig is van een uitzendorganisatie;
  5. Maatregelen van Vriendendienstje
    1. Als Vriendendienstje aanwijzingen en/of klachten van een Gebruiker of van derden ontvangt of om andere redenen van mening is dat een Gebruiker niet handelt in overeenstemming met de wet- en regelgeving of deze Algemene Voorwaarden dan kan Vriendendienstje – indien zij daartoe aanleiding ziet – om veiligheidsredenen en ter bescherming van haar Diensten onder meer de onderstaande maatregelen treffen:
      1. Vriendendienstje kan de desbetreffende Gebruiker (al dan niet tijdelijk) uitsluiten van de Diensten, of bepaalde functionaliteiten voor deze Gebruiker beperken. Bijvoorbeeld: schorsing van het Account van de betreffende Gebruiker, het beperkt kunnen plaatsen van Klussen of reacties; en/of
      2. Vriendendienstje kan een of meerdere Klussen van een Opdrachtgever verwijderen; en/of
      3. Vriendendienstje kan verplichtingen jegens een Gebruiker opschorten – waaronder ook te verstaan (uit)betalingen waar een Gebruiker toe gerechtigd is – zolang deze Gebruiker niet voldoet aan een verplichting uit deze Algemene Voorwaarden, na daartoe door Vriendendienstje te zijn gesommeerd.
    2. Vriendendienstje kan bovenstaande maatregelen ook treffen indien een Gebruiker op onredelijke wijze gebruik maakt van de Diensten (bijvoorbeeld door hinder of schade te veroorzaken). In sommige gevallen kan Vriendendienstje deze maatregelen treffen zonder de Gebruiker daarover vooraf te waarschuwen.
    3. Welke maatregelen Vriendendienstje in een specifiek geval neemt en voor hoelang die maatregelen worden opgelegd, is afhankelijk van de feiten en omstandigheden. Hierbij houdt Vriendendienstje onder meer rekening met (waar relevant): het aantal keer dat een Gebruiker illegale inhoud heeft verstrekt of een ongegronde melding heeft gedaan, de soort illegale inhoud of ongegronde melding, wat de gevolgen daarvan zijn en met welke bedoeling de inhoud is verstrekt of melding is gedaan.
  6. Vrienden
    1. Een Vriend zal slechts reageren op een Advertentie en berichten versturen via het Platform om ofwel akkoord te geven op of om meer informatie te krijgen over een Klus met als doel deze te verkrijgen.
    2. De Vriend garandeert dat:
      1. Alle gegevens, waaronder mede maar niet beperkt tot de naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailgegevens die hij in het kader van de Klus verstrekt volledig, juist en actueel zijn en dat hij de Klus uitsluitend zelf zal uitvoeren
      2. Hij bevoegd is om de Klus uit te voeren;
      3. Hij zich zal houden aan de toepasselijke wet- en regelgeving;
      4. Hij te allen tijde zal streven te (blijven) voldoen aan de op dat moment geldende kwaliteitseisen zoals die op dat moment in het maatschappelijk verkeer geldend zijn.
  7. De Opdrachtgever
    1. De Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat:
      1. De Vriend de Klus tijdig en deugdelijk kan uitvoeren.
      2. de Vriend op redelijk termijn voordat hij met de Klus dient te starten in de gelegenheid wordt gesteld om de werklocatie te inspecteren en te beoordelen in het kader van de uitvoering van de Klus; en
      3. Materialen voor de Klus aanwezig zijn en dat deze volledig zijn en in deugdelijke kwaliteit verkeren.
    2. Indien de Opdrachtgever gereedschap zelf ter beschikking heeft voor een Vriend dan blijft het gebruik ervan voor rekening en risico van de Opdrachtgever.
    3. Tenzij de Gebruikers anders afspreken dan is de Opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor de afvoer van afval.
  8. Oplevering
    1. Na afronding van de Klus dient de Vriend dit via het Platform aan de Opdrachtgever kenbaar te maken. De Vriend zal daarbij aangeven of de uitvoering conform Offerte heeft plaatsgevonden of en in hoeverre daarvan is afgeweken. Indien afwijking erin bestaat dat er meer of minder tijd is besteed aan de Klus dan zal een correctie worden doorgevoerd op basis van elk kwartier meer of minder dat door de Vriend aan de Klus is besteed.
    2. De Klus wordt als afgerond beschouwd wanneer:
      1. De Opdrachtgever de afronding van de Klus heeft goedgekeurd;
      2. De Opdrachtgever niet binnen zeven (7) dagen na de mededeling van afronding door de Vriend kenbaar heeft gemaakt het daar niet mee eens te zijn;
      3. De zaak of het gebruik van het object waarop de Klus betrekking heeft gehad door (goedkeuring of instemming van) de Opdrachtgever (deels) in gebruik is genomen.
      4. Opdrachtgever de afronding van de Klus niet goedkeurt op grond van kleine gebreken of ontbrekende onderdelen die binnen zeven (7) dagen kunnen worden hersteld of kunnen worden nageleverd en die ingebruikname van het desbetreffende waarop de Klus betrekking had niet in de weg staan.
    3. Als de Opdrachtgever de afronding van de Opdracht niet goedkeurt dan maakt hij dit onder onderbouwd en schriftelijk via het Platform aan de Vriend kenbaar. De Opdrachtgever zal de Vriend dan in de gelegenheid stellen om geconstateerde gebreken te verhelpen om de Klus naar tevredenheid van de Opdrachtgever af te ronden./li>
  9. Financiën
    1. Na afronding van een Klus zal de Opdrachtgever door middel van een factuur van de verschuldigde betaling op de hoogte worden gebracht.
    2. Het verschuldigde bedrag volgt uit de Offerte (waaronder ook begrepen opvolgende en tussen Gebruikers overeengestemde wijzingen via het Platform).
    3. In geval van beëindiging van de Klus voordat deze is afgerond dan zijn de reeds uitgevoerde werkzaamheden en door de Vriend gemaakte kosten ter uitvoering van de Klus verschuldigd en worden deze conform prijsberekening in de Offerte gefactureerd.
    4. De Opdrachtgever dient binnen 7 dagen na de factuur te hebben ontvangen de betaling ervan te voldoen middels betaling aan Vriendendienstje.
    5. Betaling is mogelijk met de door Vriendendienstje aangeboden betaalmethoden.
    6. De door Vriendendienstje ontvangen betaling van de Opdrachtgever zal na vermindering daarvan met de Bemiddelingskosten binnen 7 dagen worden uitbetaald aan de Vriend.
    7. Gebruikers zullen de betaling van Bemiddelingskosten aan Vriendendienstje niet (proberen te) omzeilen door met elkaar onderling directe afspraken te maken.
    8. De Opdrachtgever is niet gerechtigd tot opschorting, aftrek of verrekening van enig bedrag met het bedrag dat volgt uit de Offerte (waaronder ook opvolgende wijzingen middels overeenstemming via het Platform hebben plaatsgevonden worden begrepen).
    9. Bij gebreke van volledige betaling door de Opdrachtgever binnen de gestelde termijn is de Opdrachtgever in verzuim, zonder dat een nadere ingebrekestelling vereist is.
    10. Als de Opdrachtgever zich om wat voor reden dan ook niet kan vinden in een factuur, dan uit de Opdrachtgever binnen vijf (5) dagen na ontvangst van de factuur schriftelijk en gemotiveerd haar bezwaren via het Platform richting de Vriend. Eventuele bezwaren tegen facturen schorten de betalingsverplichtingen van de Opdrachtgever aan Vriendendienstje niet op.
    11. Als de Opdrachtgever haar betalingsverplichtingen niet nakomt dan zal Vriendendienstje de aan haar verschuldigde betalingen van Opdrachtgever vermeerderen met de wettelijk vastgestelde rente. Vriendendienstje zal daarbij ook alle (buiten)gerechtelijke (incasso)kosten in rekening brengen ten gevolge van niet-nakoming van de betalingsverplichtingen van de Opdrachtgever
    12. De vergoeding van buitengerechtelijke kosten bedraagt 15% van de openstaande facturen vermeerderd met de wettelijk vastgestelde rente tenzij Vriendendienstje meer kosten heeft moeten maken welke dan ook in rekening gebracht zullen worden bij de Opdrachtgever.
  10. Garantie
    1. Vriendendienstje kan niet garanderen dat:
      1. het Platform (en bijbehorende dienstverlening) altijd zal voldoen aan de verwachtingen; en /of
      2. het Platform foutloos functioneert en/of dat een continue en/of veilige toegang tot het Platform of delen daarvan kan worden verkregen; en/of
      3. dat Gebruikers en/of derden de Diensten en/of de systemen, zoals het Platform, van Vriendendienstje onrechtmatig zullen gebruiken.
    2. Ondanks dat Vriendendienstje de inhoud van het Platform met de grootst mogelijke zorg heeft samengesteld, zijn alle informatie en getallen op het Platform, voor zover afkomstig van Vriendendienstje, onder voorbehoud van spel- of typefouten.
    3. Vriendendienstje is gerechtigd haar Diensten (tijdelijk) op te schorten en bijvoorbeeld het Platform buiten gebruik te stellen of in gebruik te beperken in het geval dit bijvoorbeeld noodzakelijk of wenselijk is voor het onderhouden of aanpassen van de Diensten. Vriendendienstje is niet verplicht om Gebruikers daar (al dan niet vooraf) over te informeren.
  11. Privacy
    1. Het gebruik van de (persoons-)gegevens die via het Platform door de Gebruikers worden verkregen mogen uitsluitend worden gebruikt voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt. Het is de Gebruikers niet toegestaan om deze gegevens te verwerken voor enig ander doel, waaronder begrepen – maar niet daartoe beperkt – iedere vorm van ongevraagde communicatie (spam). Het is evenmin toegestaan om persoonsgegevens (waaronder e-mail adressen) van Gebruikers te verzamelen voor welk doel dan ook.
    2. Vriendendienstje verwerkt persoonsgegevens van Gebruikers ten behoeve van de uitvoering van de Diensten en aanverwante activiteiten (indien van toepassing) en in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving in het kader van bescherming de bescherming van persoonsgegevens
    3. Vriendendienstje gaat zorgvuldig met persoonsgegevens om en heeft meerdere technische en organisatorische maatregelen genomen om het risico ten aanzien van data misbruik, ongeoorloofd toegang en aanpassingen te minimaliseren. Vriendendienstje verzamelt alleen de essentiële persoonsgegevens die zij nodig heeft om de Diensten te kunnen aanbieden en te leveren.
    4. Vriendendienstje kan in het kader van de maatregelen die zij kan treffen de persoonsgegevens van de betrokkenen verwerken. Indien daartoe aanleiding bestaat is het Vriendendienstje toegestaan om binnen de grenzen van de wet- en regelgeving de persoonsgegevens van de betrokkenen door te geven, aan bijvoorbeeld de politie.
  12. Beëindiging
    1. Gebruikers kunnen de Overeenkomst te allen tijde kosteloos beëindigen.
    2. Indien een Gebruiker in staat van faillissement geraakt, surseance van betaling aanvraagt, de bedrijfsvoering staakt, of in strijd handelt met deze Algemene Voorwaarden of andere bepalingen uit de Overeenkomst heeft Vriendendienstje het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder nadere ingebrekestelling te ontbinden, een en ander onder voorbehoud van al haar rechten.
    3. Beëindiging, op welke grond dan ook, ontslaat de Gebruikers niet van de verplichting om de reeds verschuldigde bedragen te voldoen aan Vriendendienstje en de verschuldigde bedragen zo spoedig mogelijk betaald of uitgekeerd worden aan of door Vriendendienstje.
    4. Na beëindiging door de desbetreffende Gebruiker zal diens Account ophouden te bestaan.
  13. Wijzigingen
    1. Vriendendienstje kan haar Diensten of delen daarvan, zoals de indeling van het Platform en zoekopties en/of andere functionaliteiten, te allen tijde en naar eigen inzicht wijzigen of beëindigen. Voor zover wettelijk vereist, zal Vriendendienstje een wijziging aankondigen voordat deze wordt doorgevoerd.
    2. Vriendendienstje kan de Algemene Voorwaarden of delen daarvan te allen tijde wijzigen of beëindigen. Vriendendienstje zal ernaar streven om een dergelijke wijziging binnen een redelijke termijn voor inwerkingtreding aan te kondigen. De wijzigingen worden van kracht binnen het eerdere van ofwel een redelijke termijn nadat deze zijn aangekondigd, of nadat een Gebruiker na de wijziging opnieuw van de Diensten gebruik heeft gemaakt. Indien de Gebruiker niet akkoord is met voor bedoelde wijzigingen, dan mag de Overeenkomst door de Gebruiker worden ontbonden tot het moment dat de wijzigingen in werking treden.
  14. Overig
    1. Vriendendienstje is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van Overmacht.
    2. Indien Vriendendienstje een bepaling in de Algemene Voorwaarden niet (direct) afdwingt, dan heeft dat niet tot gevolg dat Vriendendienstje afstand doet van het recht dit op een later tijdstip of jegens een Gebruiker wel af te dwingen.
    3. Indien een of meerdere bepalingen van de Algemene Voorwaarden door een bevoegde rechter ongeldig worden verklaard, dan blijven de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden van kracht. In een dergelijk geval zullen de betrokken Partijen in overleg met elkaar nieuwe bepalingen ter vervanging van de ongeldig verklaarde bepalingen overeenkomen, waarbij zoveel mogelijk het doel en strekking van de ongeldig verklaarde bepalingen in acht worden genomen.
    4. In deze Algemene Voorwaarden worden de definities uit Artikel 1 zowel in enkelvoud als in meervoud gehanteerd.
  15. Aansprakelijkheid
    1. Vriendendienstje biedt haar Diensten aan waarbij Gebruikers met elkaar in contact kunnen komen in verband met een Klus. Vriendendienstje heeft daarbij slechts een faciliterende rol en zal niet verantwoordelijk worden gehouden voor handelen of nalaten van een Gebruiker door middel van of in verband met de Diensten, de inhoud van een Advertentie, een Klus of anderszins.
    2. Vriendendienstje sluit, voor zover wettelijk is toegestaan, aansprakelijkheid uit voor alle schade die een Gebruiker lijdt door:
      1. Gebruik van de Diensten;
      2. Het niet of niet veilig beschikbaar zijn van het Platform of delen daarvan;
      3. Onjuiste of onvolledige informatie op het Platform;
      4. Wijzigingen in de Diensten;
      5. Het zich voordoen van een situatie in de sfeer van Overmacht;
      6. Het handelen door een Gebruiker in strijd met de toepasselijke wet- en regelgeving en/of de Algemene Voorwaarden en/of;
      7. Een maatregel genomen door Vriendendienstje ten aanzien van een Gebruiker.
    3. Niettegenstaande het voorgaande is Vriendendienstje slechts aansprakelijk voor directe schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van Vriendendienstje tot maximaal het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekeraar van Vriendendienstje in het voorkomende geval wordt uitgekeerd verminderd met het bedrag van het eigen risico dat volgens de polisvoorwaarden voor rekening van Vriendendienstje komt.
    4. Iedere aansprakelijkheid van Vriendendienstje voor gevolgschade (zoals bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, vertragingsschade en/of personen- of letselschade) is uitdrukkelijk uitgesloten.
    5. De Gebruikers vrijwaren Vriendendienstje voor alle aanspraken van derden ter zake van schade in verband met gebruik van de Diensten.
  16. Klachten
    1. Klachten over Vriendendienstje kunt u indienen via claims@vriendendienstje.nl
    2. Een Gebruiker kan onder meer een klacht indienen over:
      1. Een besluit van Vriendendienstje om al dan niet maatregelen te nemen ten aanzien van een bepaalde Klus of een Gebruiker, op de grond dat informatie die door een Gebruiker is verstrekt illegale inhoud bevat of onverenigbaar is met de toepasselijke wet- en regelgeving en/of Algemene Voorwaarden;
      2. technische problemen; en/of
      3. andere maatregelen of gedragingen van Vriendendienstje die aanzienlijke gevolgen voor een Gebruiker hebben.
    3. Een klacht achter (i) in het voorgaande lid kan worden ingediend binnen 6 (zes) weken nadat Vriendendienstje een Gebruiker over dit besluit heeft geïnformeerd.
    4. Klachten over een gebrekkige verlening van de Diensten dienen tijdig na ontdekking te worden ingediend, waarbij een termijn van 2 (twee) maanden in ieder geval tijdig zal zijn.
    5. Klachten moeten volledig en duidelijk omschreven worden. Vriendendienstje streeft ernaar klachten zorgvuldig en tijdig te behandelen en hier binnen 14 (veertien) na ontvangst op te reageren.
    6. Deze klachtenregeling doet geen afbreuk aan de mogelijkheid voor een Gebruiker om een geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
  17. Toepasselijke recht en bevoegde rechter
    1. Deze Algemene Voorwaarden en het gebruik van de Diensten, of enig daaruit voortvloeiend geschil zal worden geïnterpreteerd en beheerst worden door Nederlands recht.
    2. Enig geschil voortvloeiend uit of verband houdend met deze Algemene Voorwaarden, het gebruik van het Platform of het gebruik van de Diensten, zal worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Vriendendienstje gevestigd is.
    3. Partijen doen afstand van de mogelijkheid om bezwaren aan te voeren tegen het toepasselijk recht en/of de forumkeuze met als doel om een geschil bij een ander gerecht voor te leggen.
Betrouwbaar Bereikbaar Jong Gezellig